بهترین لاستیکهای دنیا

بهترین لاستیکهای دنیا

مجله خودرو: بازم مثل همیشه بازار ترین ها داغ شده ما هم برای اینکه از این بازارروز عقب نمونیم می خوایم لیستی از ترین های تایری رو براتون بنویسیم . لیستی که قرار این پایین نوشته بشه لیست مختصرص از بهترین و محبوبترین تایرهای چهارفصل هست که باهم به بررسی اونها میپردازیم.

گودیر Excellence : بزرگترین تولید کننده لاستیک دنیا با ۹ شرکت زیرمجموعه. تایری که پاهای نیسان سرنا، شورلت برتا و اوپل کورسا را تشکیل داده. نکته منحصر به فرد این تایر مختص بودن هریک از چرخ ها به یک نوع آن است که این اختصاص رو جهت عاج ها و مایل بودن زاویه ی بعد تایر مشخص میکنه.تنها بدی این تایر جدا از مسائل فنی گران بودن بیش از حد آن است . اکسلنس در جتده های ناهموار بسیار نرم و قابل کنترل است.

دانلوپ SP-Sport: دانلوپ پس از واگزاری ۷۵ درصد سهامش به کمپانی غول پیکر گودیر توانایی بیشتری برای تولید محصولات ترکیبی پیدا کرد. این تایر اسپرت تنها تایری است که با حفظ خواص مسابقه ای ذات شهری دارد .آستون مارتین ه ونکوئیش و پورشه کاررا خودرو هایی هستند که برای صادرات خارج از کشور خود از این تایر استفاده میکنند. غیر از سنگین بودن دانلوپ ، بودار شدن آن پس از تنها چند تیک‌آف از معزلات آن به شمار می آید.
تویوتا Proxes :: این از عجایب است که در لیست متعلق به تایرهای خودروهای شهری ، یک تایرساز مسابقه ای با زیر مجموعه معروفش یعنی Nitto ظاهر شود. تویوتا مدل جدید خود را با فرمول تزریق کربن و میخ فلزی با نام CF1 عرضه کرده است . این شرکت محصول خودرا تحت شرایطی تا دوسال گارانتی کرده . مالکین خودروهای واکسهال و اوپل که این تایر را زیر چرخ های خود دارند می گویند سریع گرم شدن از مزیت ها و به سروصدا افتادن بعد از حدود ۴۰هزار کیلومتر از مضرات آن است.

نوکیان Hakka i3 : مشتری کالای خوب می خواهد چه تولید کننده آن معروف باشد یا نباشد. میبینیم که باز هم نوکیان فنلاندی در لیست در آمده. این بار فقط در سایز ۱۵ تا ۱۶ اینچی که موارد استفاده ای همچون رنو کلیو ، اشکودا فیلیپس، فورد فیستا، پژو ۱۰۶ ، فیات سیمبا و دایهاتسو YRV راغ هم داشته است. یکی از ایرادات این تایر ناپایدار بودن در سرعت های بیش از ۱۳۰ در محیط های مرطوب است ولی از آن طرف کارایی بسیار مطلوبی را در کویر و صحرا نشان می دهد.

گودیرHydra : اگر این تایر سایز هایی غیر از ۱۴ و ۱۵ اینچ داشت حتما بیش از این مورد توجه مالکان خودرو قرار می گرفت . اوپل آسترا، هیوندای ماتریکس و میتسوبیشی کولت خودرو هایی هستند که قرارداد های طولانی با گودیر بسته اند . هیدرای جدید عملکرد بسیار خیره کننده ای را در گل‌و‌لای دارد که شاید این نکته به خاطر کربن زیاد آن باشد. اما همین برتری روی جاده ناهموار شکل دیگری به خود می گیرد ، لیز خوردن و سائیدگی بیش از حدد معمول از نقص های گودیر هیدرا به شمار می رود .

میشلن Energy E3A : این کاخانه در حال حاظر محصولاتش را در آلمان تولید می کند . تایر جدید ااین شرکت که انرژی E3A نام دارد در فراهم کردن تعادل بین کربن و پلاستیک توانسته به رکورد ۱۵۰هزار کیلومتر و با سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت دست یابد . خودروهایی که از این تایر استفاده میکنند نیسان میکرا ، شتاب ایبزیا، سیتروئن۳C ، لانچیا اپیلسون ، سوزوکی سوئیفت و فیات پونتو است . اشکال عمده ای که به این تایر پرفروش وارد است سروصدای زیاد آن در سایز های بالاتر از ۱۶ اینچ مانند ۱۷،۱۸ و ۱۹ اینچ است .

نولدا Carat : وجود این کمپانی ناآشنا در چنین لیستی غیر طبیعی به نظر می رسد اما وقتی با خبر شویم که از این زیرمجومعه گودیر خودروهایی مانند هیوندای گتز، رنو مگان نسل اول، پژو ۲۰۶، دوو کالوس و والا واز استفاده کرده اند کمی داستان تغییر می کند. شاید. مهمترین عامل این تایر با کیفیت را بتوان قیمت بسیار مناسبش دانست . پایداری در سرعت های بیش از ۱۸۰ از مزایای دیگر این تایر است . با اینکه این تایر یک تایر چهارفصل است و لی عملکرد خوبی در موقعت های گل‌و‌لای و مخصوصا با سنگریزه ندارد.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *