تکنیک FF Drift

تکنیک FF Drift

این تکنیک مخصوص دریفت با اتومبیلهای دیفرانسیل جلو می باشد. دریفت کردن با اتومبیلهای دیفرانسیل جلو دارای تفاوتهایی در انجام و مراحل این حرکت در اتومبیلهای دیفرانسیل عقب است.

شروع دریفت از لیز خوردن عقب ماشین آغاز میشود در خودروهای دیفرانسیل عقب لیز دادن عقب ماشین با گاز صورت میگیرد اما در دیفرانسیل جلو ها این عمل یا باید ناشی از سرعت زیاد در سر پیچ و نیروی گریز از مرکز باشد یا با کمک ترمز دستی که به سرخوردن عقب ماشین کمک میکند .

وقتی اتومبیل شما با سرعت در حرکت است و به سر پیج میرسید و بنا به شرایط نیاز به دریفت کردن دارید باید زودتر از پیچ فرمان را به صورت ناگهانی برگردانید و پس از آن با استفاده از ترمز دستی ماشین را وادار به oversteer یا سر خوردن عقب آن کنید

در این زمان که ماشین شما حول محور جلوی آن در حال چرخیدن است شما موفق شده اید تا دو چرخ را در جهت دلخواه لیز دهید و حالا نوبت به چرخهای جلوست. اگر فرمان را در همان حال که چرخانده اید نگه دارید عقب ماشین ۹۰ درجه و سپس ۱۸۰ درجه و یا حتی بیشتر حول چرخهای جلو میگردد اما اگر زمانی که ماشین ۹۰ درجه چرخید شما با برگرداندن فرمان در جهتی که ماشین لیز میخورد تعادل چرخهای جلوی آن را نیز بهم بزنید در واقع اینرسی حرکتی ماشین باعث میشود تا ماشین به پهلو بر روی هر چهار چرخ لیز بخورد در این حالت شما کاملا موازی با مسیر حرکت بعد از پیچ وارد آن میشوید وپس از موازی شدن با گاردریل مسیر بعد از پیچ میتوانید ابتدا فرمان را برگردانده و دستی را خوابانده و پدال گاز را فشار دهید

به یاد داشته باشید که ترمز کردن در این حالت کاملا کنترل ماشین را از دست شما خارج میسازد .

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *