رونمایی از محصول جدید سایپا در نمایشگاه خودرو اهواز

رونمایی از محصول جدید سایپا در نمایشگاه خودرو اهواز

نمایشگاه خودرو امسال خوزستان با تأخیری دو ماهه برگزار شد و بسیاری از علاقه‌مندان را با اشتیاق بیشتری به سوی خود کشاند، اما گویی هیچ نشانی از امیدواری در سالن‌های نمایشگاه دیده نمی‌شد چرا که همانند دوسال گذشته تنها دو شرکت کننده چند نمونه از محصولات خود را به بزرگترین نمایشگاه جنوب غرب کشور فرستاده بودند.

به گزارش مجله خودرو، گروه خودروسازی سایپا که تقریبا با دستی پر آمده بود با خیالی آسوده مدل‌های همیشگی و نسبتاً قدیمی خود را به همراه نداشت و در عوض با به نمایش گذاشتن S300 به عنوان جدیدترین سدان خود پای چینی‌ها را بیشتر و بیشتر به نمایشگاه باز کرده بود و اینگونه نفوذ صنعت خودروسازی چین را به کشور و یکی از بزرگترین خودروسازان ایران به نمایش گذاشت و نکته عجیب آن که برخلاف انتظار در زمان نمایش محصول جدید، اجازه بازدید از کابین و پیشرانه آن به بازدیدکنندگان داده نشده بود که با هماهنگی با مسئول غرفه و مجاب کردن آن‌ها این امکان به بازدیدکنندگان داده شد، اما همچنان تأکیدی بر عدم نشان دادن پیشرانه وجود داشت، البته توانستیم آن را هم مشاهده کنیم که به نظر می‌رسد که احتمالاً این امر بخاطر وجود نشان های زوتی روی فرمان و پیشرانه می توانست باشد.

با این حال در سالن اختصاص داده شده به گروه خودروسازی سایپا محصولات دیگری مانند هاچ‌بک‌های تیبا ۲ اصلاح شده (نمونه تولید انبوه که در آن برخی ایرادات نسخه پروتوتایپ رفع شده) و رنو ساندرو جلب توجه می‌کردند که مشتاقان بسیاری را به سوی خود فرا می‌خواند. مسئول غرفه ساندرو در پاسخ به زمان ورود این مدل به بازار، اواسط سال آینده را پیش‌بینی کرد و بازه قیمیتی بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان را برای مدل دارای جعبه دنده اتوماتیک آن اعلام کرد، در سوی دیگر پیکاپ پادرا و سایپا ۱۵۱ حضور داشتند و در کنار آن‌ها یک عدد تیبا گازسوز و رنو کلئوس بخشی از نمایشگاه را به خود اختصاص داده بود. نکته جالب وجود سکوی خالی پارس تندر بود که توسط یک پلاکارد با مضمون خوش آمدگویی از جانب انجمن صنفی نمایندگی‌های سایپا خوزستان پر شده بود، در انتهای سالن نیز سه محصول سایپا دیزل در رده کشنده‌ها با نام‌های دانگ‌فنگ T375(4ˣ۲)، T375(6ˣ۴) و کاوه KT420(6ˣ۴) توجه علاقه‌مندان را به خود جلب کرده بود.

لازم به ذکر است مدل‌های مگان، تیانا، خانواده X100و تندر۹۰ در نمایشگاه حضور نداشتند. همچنین سایپا بخشی از فضای سالن خود را به گریم کودکان و سرگرمی آن‌ها اختصاص داده بود تا والدین با خیالی آسوده به بازدید بپردازند.

دیگر سالن نمایشگاه محل گردهمایی چینی‌ها از دیار کرمان بود که بازهم کم فروغ تر از سال‌های قبل حاضر شده بودند و همانطور که انتظار می‌رفت مدیران خودرو بیشترین تعداد محصولات تکراری خود را به نمایش گذاشته بود و بازدیدکنندگان شاهد حضور هرچهار مدل MVM 530، ۳۱۵ هاچ‌بک و صندوق‌دار، X33 و ۱۱۰های سه و چهار سیلندر با دو جعبه‌دنده اتوماتیک و دستی بود. در کنار آن‌هایک دستگاه جِی۵ با دنده دستی و نه اتوماتیک (بر خلاف انتظار) تنها نماینده کرمان خودرو بود که با استقبال چندانی مواجه نشد، همچنین پیکاپ‌های وینگل۵ به عنوان جدیدترین محصول دیار خودرو جلب توجه می‌کردند هرچند که حضور واقعی و نه چاپ یک بَنِر از مدل‌های آتی این کارخانه همچون سنوا، E150 (سابرینا) هاچ‌بک و صندوق‌دار می‌توانست رونق خاصی به سالن چینی‌ها ببخشد چرا که تولیدکنندگان از نمایش مدل‌های مختلف لیفان، JAC به استثنای جی۵ خودداری کرده بودند البته عدم حضور این دو خودرو به این خاطر است که قرار است در نمایشگاه اصفهان رونمایی شود.

یک سالن دیگر به قطعات و لوازم جانبی و تولیدکنندگان این بخش از صنعت خودرو اختصاص داده شده بود و طرفداران خاص خود را داشت هرچند که برخی شرکت‌های حاضر به صورت حرفه‌ای به نمایشگاه نیامده بودند. در پایان باید اذعان داشت که جای خالی بسیاری دیگر از خودروسازان کشور در بخش‌های سواری و سنگین و راه و ساختمان به خوبی احساس می‌شد چرا که سال‌های گذشته این بخش‌ها نیز از یک رونق نسبی برخوردار بود.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *