زوزه پمپ بنزین سمند, پژو ۴۰۵ و پژوپارس و دلایل آن :

زوزه پمپ بنزین سمند, پژو ۴۰۵ و پژوپارس و دلایل آن :

یکی از مواردی که مالکان خودروهای سمند-پژو۴۰۵وپژوپارس رانگران نموده وجود یک صدای زوزه ناهنجاردرزیر باک بنزین است.بطوریکه بعضی رانندگان جهت خلاصی از این صدا به رادیوپخش خودرو خود پناه می برند. این صدا از پمپ بنزین زیر باک است.

فقط چند مورد ذکر می گردد که لازم است رعایت گردد ؛

لذا با توجه به تجربیات موجود نگران خرابی پمپ به دلیل مورد ذکر شده نباشیدو باید یه جوری فقط با صدای ان کنار بیایید.فقط از ایران خودرو باید پرسید علیرغم فواید بیشتر پمپ درون باک چرا این پمپ را داخل باک قرار نداده است .با توجه به اینکه در حال حاضر کلیه خودروهای امروزی از پمپ درون باک با توجه به مزایای ان استفاده می کنند.

انواع پمپ بنزین:

۱- پمپ بنزین درونی:این پمپ درون باک فرار میگیردو بنزین را از داخل باک مکش و به طرف انژکتورها می فرستد.چون خنک کاری ان توسط بنزین انجام می شودگرم شدن و تولید صدا ندارد. واز طرفی ایمنی بیشتری نسبت به پمپ های بیرونی دارد. پمپ در بنزین غوطه ور است و چون اکسیژنی وجود ندارد مخلوط قابل احتراقی تشکیل نمی شود.و خطر وجود انفجار و اتش سوزی وجود ندارد. فقط احتمال دارد زمانی که سطح بنزین به انتهای خود برسد خطر ساز شود لذا لازم است همیشه سطح بنزین از نصف بیشتر پر گردد.

۲- پمپ بنزین بیرونی:دارای سه نمونه است. یک مدل ان مربوط به مدلهای کاربراتوری است که پمپ حرکت خود را از میل بادامک موتورگرفته و مکش بنزین را انجام می دهد که دارای مشکلات خاص خود است. نمونه ان وانت نیسان ساخت سایپا است.

نوع دوم ان مدل برقی است که در خودروهائی نظیر پاژن دوکابین ساخت شرکت مرتب و یا مزدا۲۰۰۰موجود در بازار بکار رفته است. که بیشتر در خودروهای مدل دهه نود دیده می شود.این پمپ یه وسیله یک اهنربا دیافراگم ان جلو وعقب رفته و عمل مکش پمپ بنزین را انجام میدهد.

نوع سوم پمپ بنزینی است که در بعضی خودروهای موجود در بازار مانند سمند و یا بعضی مدل های ۴۰۵ و یا پارس نصب است و تولید صدای زیادی میکند که پمپ بنزین دمشی نامیده میشود.

این پمپ ها دقیقا شبیه پمپهای داخل باک هستندو بنزین پس از عبور از یک صافی وارد پمپ شده و توسط این پمپ بنزین به سمت انژکتورها فرستاده می شود. چون پمپ دمشی(نه مکشی)است نیاز است که همیشه سطح بنزین مسلط بر پمپ باشد.این پمپ ها دارای سر وصدای زیادی هستند.این سرو صدا جزو ویژگی انهاست.

این پمپها دارای یک سوپاپ مانع برگشت سوخت هستند.که فشار سیستم را لحظاتی پس از خاموش شدن و در جهت جلوگیری از تشکیل شدن حبابهای بخار ثابت نگه میدارد.

چند پیشنهاد:

۱- باک بنزین را همیشه پر نگه دارید تا از تشکیل بخار اب و اضافه شدن اب به بنزین که ورود ان به سیستم سوخت رسانی باعث صدمات جدی به ان خواهدشد جلوگیری شود.

۲- فیلتر بنزین را حداقل هر ۱۰۰۰۰کیلومتر تعویض نمائید.وسعی کنید از مارکهای معتبر استفاده شود.حداکثر قیمت ان ۸۰۰۰تومان است در صورتیکه قیمت یک پمپ بنزین ۹۰۰۰۰تومان است

۳- در نواحی گرمسیری روکش پمپ را باز کنید.و در ایام بارندگی مجددا برای جلوگیری از ورود رطوبت نسبت به نصب ان اقدام نمائید.هرچند این روکش یک محافظ برای پمپ برای جلوگیری از ضربات احتمالی نیز است.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *