سنسور فشار درون تایر

سنسور فشار درون تایر

تراشه الکترونیکی درون چرخ یکی از قطعات اصلی سیستم می باشد .   این واحد به سوپاپی مجهز شده و در داخل چرخ قرار دارد   . این واحد باید بتواند با شرایط محیطی مختلفی کار کند .

این واحد باید توانایی تحمل دمای بین ۴۰- تا ۱۲۰ درجه سانتیگراد ، و حتی دماهای بالاتر از ۱۵۰ درجه سانتیگراد با مقدار شتاب بالای ۰۰۰/۲ g را داشته باشد .

بدنه تراشه به همراه   سوپاپ متصل کننده در محل رینگ در تماس می باشد به همین دلیل تقریبا با همه رینگ ها یی که بطور مشابه طراحی می شوند می توان از این تراشه استفاده نمود .

sensor-daron-charkh2

هنگامی که فشار هوا بر دیافراگم حاوی عنصر پیزو اعمال می گردد   دیافراگم خم می شود و در نتیجه مقاومت عنصر مقاومتی پیزو تغییر می کند . تغییر مقاومت عنصر پیزو سبب مشخص شدن فشار پشت دیافراگم می شود . بطور مشابه ، عنصرهای پیزو الکتریک هم متناسب با تغییر شکل موادشان ،   پتانسیل الکتریکی تولید می کنند . دیگر تکنولوژی های سنسور فشار بر اساس   الکترومغناطیسی ، نوری و پتانسیومتری کار می کنند . اگر چه تکنولوژی سنسورها متفاوت می باشد اما اساس عملکرد انها مشابه می باشد . هر سنسور فشار ، فشار را با تغییرات جابجایی مواد داخل سنسور تشخیص می دهد و اطلاعات بدست امده را به مقادیر فشار تبدیل می کند .

 

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *