مردود شدن یک شرکت خدمات خودرویی

مردود شدن یک شرکت خدمات خودرویی

یک شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای سنگین در ارزیابی‌های صورت گرفته، مردود شد.

محسن سلیمی – مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران – اظهار کرد: در ارزیابی خدمات ارائه شده از سوی شرکتهای خدمات پس از فروش خودروهای سنگین در سال ۱۳۹۳، یک شرکت حداقل امتیاز لازم را نیز کسب نکرد.

وی با بیان اینکه این ارزیابی براساس چهار شاخص صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: شاخص اول ارزیابی نظام مدیریتی شرکتهای خدمات پس از فروش خودروهای سنگین براساس سطح انطباق آنها با آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو بوده است.

مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ادامه داد: در شاخص دوم نیز نمایندگی‌های مجاز تحت پوشش شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای سنگین براساس چهار شاخص وضعیت نیروی انسانی، تجهیزات تعمیرگاهی، فضای فیزیکی و نظام آراستگی تحت بررسی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از خدمات این شرکتها براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، سومین شاخص برای ارزیابی عملکرد شرکتهای خدمات پس از فروش خودروهای سنگین بوده است.

سلیمی با بیان اینکه براساس شاخص چهارم نظر مدیران نمایندگی‌های مجاز از عملکرد شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای سنگین مورد بررسی قرار گرفته است، تصریح کرد: در مجموع با جمع‌بندی عملکرد شرکتها در چهار شاخص مربوطه، امتیاز نهایی آنها به دست‌ آمده است.

وی ادامه داد: طبق شاخص‌ها شرکتهایی که در ارزیابی امتیاز بیش از ۸۰ را کسب کنند در رتبه یک قرار می‌گیرند که البته در خدمات پس از فروش خودروهای سنگین شرکتی نتوانست رتبه یک را کسب کند. شرکتها با امتیاز ۶۵ تا ۸۰ نیز در رتبه دو، ۵۰ تا ۶۵ در رتبه سه و شرکتهای با امتیاز کمتر از ۵۰ در رتبه چهارم (مردودی) قرار گرفته‌اند.

مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خاطرنشان کرد: در مجموع میزان رضایتمندی از خدمات پس از فروش خودروهای سنگین در سال ۱۳۹۳ کمتر از میزان رضایتمندی از خدمات پس از فروش خودروهای سبک بوده است.

براساس ارزیابی صورت گرفته از عملکرد شرکتهای خدمات پس از فروش خودروهای سنگین دارای بیش از ۱۲ نمایندگی مجاز؛ شرکتهای ماموت دیزل، بهمن دیزل، عقاب افشان، زامیاد (سنگین) و آریا دیزل موتور در رتبه دو خدمات پس از فروش قرار گرفته‌اند.

در این رده‌بندی شرکتهای گواه، خدمات فنی رنا، ارس خودرو دیزل، آذهایتکس و کاریزان خودرو در رتبه سوم خدمات پس از فروش قرار گرفته‌اند.

اما در رده‌بندی شرکتهای دارای کمتر از ۱۲ نمایندگی مجاز؛ شرکتهای سیبا موتور، ستاره نیک آریا، پیشرو شتاب، رانیران و آکیا خودرو در رتبه سوم قرار گرفته‌اند. شرکت سپهر دیزل کاوه نیز در رتبه چهارم خدمات پس از فروش خودروهای سنگین قرار گرفته و مردود شناخته شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *