کاهش رضایت مصرف‌کنندگان از خودروهای آمریکایی

کاهش رضایت مصرف‌کنندگان از خودروهای آمریکایی

میزان رضایت آمریکایی‌ها از خودروهایشان به پایین‌ترین سطح در ۱۱ سال گذشته رسید که تا حد زیادی به دلیل خسته شدن آنها از فراخوان‌های متعدد بوده است.

شاخص رضایت مشتری آمریکایی ۲۰۱۵ که بر مبنای نظرسنجی از ۴۳۰۰ نفر درباره انتظارات آنها درباره کیفیت خودروهای جدید خریداری شده تهیه شده است، به ۷۹ امتیاز کاهش یافت. برای سومین سال متوالی است که این شاخص رضایت که توسط واحد تحقیقاتی دانشگاه میشیگان منتشر می‌شود و بالاترین امتیاز آن ۱۰۰ است، کاهش پیدا می‌کند.

نتایج این شاخص در تضاد با موج خرید خودروهای سواری و وانت صفر کیلومتر در آمریکاست که پیش بینی می‌شود امسال برای نخستین بار از سال ۲۰۰۱ از مرز ۱۷ میلیون دستگاه عبور کند و تا سه سال آینده در سطح بالایی باقی بماند.

فراخوان‌های کم سابقه سال گذشته به همراه قیمت‌های بالاتر اشتیاق مصرف کنندگان را فرونشانده است. خودروسازان دیگر تخفیف‌های بالایی که بسیاری از خریداران انتظار دارند را نمی‌دهند.

خودروسازان سال گذشته برای ۶۴ میلیون خودرو برای مشکلاتی نظیر ایربگ‌های انفجاری و سوییچ‌های احتراق معیوب که ممکن است موجب توقف ناگهانی موتور خودرو شوند، فراخوان دادند. تاکنون جنرال موتور با پرداخت خسارت به خانواده‌های ۱۲۴ نفری که در تصادفات ناشی از سوییچ‌های معیوب جان باختند، موافقت کرده است. هشت نفر هم در سراسر جهان در اثر پرتاب تکه‌های فلزی ناشی از ترکیدن ایربگ‌ های ساخت تاکاتا کشته شده اند.

افزایش قیمت‌ها هم بر نارضایتی مصرف کنندگان افزوده است. قیمت‌های خودرو از سال ۲۰۱۰ حداکثر ۱۱ درصد کاهش داشت و در ژوییه به طور متوسط به ۳۲ هزار و ۹۳۲ دلار رسید که بالاترین رکورد همه زمان‌ها بود.

در مجموع مصرف کنندگان بیشترین رضایت را از برند لکسوس تویوتا موتور داشتند که ۸۴ امتیاز کسب کرد و پس از آن برند آکورای هوندا موتور، لینکلن فورد موتور و مرسدس بنز دایملر همگی با ۸۳ امتیاز در رتبه دوم و ب ام و با ۸۲ امتیاز در رتبه سوم قرار گرفت.

فیات کرایسلر اتوموبیل کمترین امتیازات را کسب کرد. برند فیات این گروه خودروسازی ۷۳ و برندهای کرایسلر و جیپ به ترتیب ۷۴ و ۷۵ امتیاز را کسب کردند.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، در میان بیش از ۴۵ صنعتی که در این شاخص قرار گرفتند، خودروها تقریبا رتبه میانی را کسب کردند در حالیکه تلویزیون‌ها و دستگاه‌های پخش ویدیو با ۸۶ امتیاز بالاترین رتبه را کسب کردند و فراهم کنندگان خدمات اینترنت و خدمات تلویزیون اشتراکی با ۶۳ امتیاز، در پایین‌ترین رتبه قرار گرفتند.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *