یک روز در کارخانه فراری+تصاویر

یک روز در کارخانه فراری+تصاویر

ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری

حرفه‌ای‌ها اینطور خودرو می‌سازند / یک روز در کارخانه فراری
بدون تردید فراری بزرگ‌ترین سوپر اسپرت‌ساز کل تاریخ صنعت اتومبیل است. شرکتی که به آن اسب سرکش می‌گویند. رنگ قرمزش شهرت جهانی دارد و خودروهایی به مانند یک اثر هنری تلقی می‌شوند.

سوال این است که مگر درون کارخانه فراری چه می‌گذرد؟
تقریباً ۷۰ سالی از عمرش می‌گذرد. برندی به جای مانده از «انزو فراری» مهندس خبره‌ای که در دستی هم در دنیای رانندگی مسابقات سرعت داشت. او که سال‌ها در کنار برند آلفا‌رومئو تجربیات خوبی کسب کرده بود در سال ۱۹۴۷ توانست برند مستقل Ferrari را به نام خودش ثبت کند.طی این سال‌ها گویی رقابت، جدال و رویایی با رقبا بخش جدایی ناپذیر بدنه فراری بوده است. به طوری که حتی در سال ۲۰۰۸ وقتی فیات ایتالیا ۸۵ درصد سهام فراری را خرید، تضمین داده شد که خللی در بخش ریسینگ ایجاد نشود.

سال ۱۹۲۳ و در جریان مسابقات محلی Ravenna پس از پیروزی با مادر فرانچسکو باراکا معروف‌ترین خلبان جنگی ایتالیا که در جنگ جهانی اول فوت کرد، آشنا شد. همان روز مجسمه کوچکی که تزئین‌کننده هواپیمای جنگی باراکا بود و پس از سقوط از لاشه هواپیمای جنگی وی بدست آمده بود را به عنوان یادگاری دریافت کرد.

فراری در سال ۱۹۳۲ تصمیم گرفت که با قالب‌گیری از این مجسمه و نشان کوچک از آن به عنوان آرم و نشانه خودروهای خود در مسابقات استفاده کند که علامت اسب لوگوی فراری در واقع همان نشان است.

آمار نشان می‌دهد این لوکس/اسپرت‌ساز سرشناس در سال ۲۰۱۲ میلادی دقیقاً ۷ هزار و ۳۱۸ دستگاه خودرو فروخته است که درآمد ۳ میلیارد و ۲۶۹ میلیون دلاری برایش به ارمغان داشته است.

انزو فراری، موسس برند Ferrari

لوکا مونتزمولو، رئیس فعلی شرکت

جلسه کوتاه کارکنان ارشد بیرون خط تولید

خط تولید غول‌های فراری، استارت می‌خورد

فضای سبز، عضو جدانشدنی کارخانه

مهندسان اغلب کهنه‌کار و مسن هستند

خط همیشه خلوت و آرام است

 ابزاری ابداعی برای چرخاندن ۳۶۰ درجه خودرو

اسب سرکش رام‌نشدنی همه‌جا هست

بهداشت فردی فراموش نمی‌شود

چراغ‌ها تا آخرین مرحله پوشانده باقی‌ می‌مانند

نظارت‌های دقیق به اهلش واگذار شده

آماده برای نصب داشبورد

درب‌هایی که خود به اندازه یک خودرو گران هستند

کاور چرمی روی بدنه برای خش نیفتادن

بخش ساخت خودروهای مسابقه‌ای فرمول یک

 پایان یک شیفت کاری

روبات‌های فوق هوشمند هم هستند

یک قلب آماده به کار

ریل هوایی برای استفاده بهتر از فضا

راه رفتن در خط تولید فراری یک هنر است

 صندلی‌ها واقعاً اینطور دوخته می شوند

بعد از رنگ نباید داخل بدنه گرد و غبار وارد شود

 سیم‌کشی پیش از نصب موتور

راه رفتن در خط تولید فراری یک هنر است

تست‌های توزیع وزن روی شاسی مدل روباز

سیم‌کشی پیش از نصب موتور

روبات‌های هوشمند که خودشان مسیر را پیدا می‌کنند

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *