هوندا CR-Z با تمرکز بر سبک تر شدن و بهبود عمل کرد خودرو بروزرسانی شده است. طراحی دوباره قسمت های داخلی و خارجی این خودرو ظاهر زیبایی را به نمایش گذاشته است.
این خودرو به دو موتور بنزینی و الکتریکی مجهز شده است که موتور الکتریکی آن از یک سو آلایندگی کمتری را در پی داشته و از سوی دیگر مشکل تامین هزینه سوخت را تا حدودی کاهش داده است. موتور الکتریکی آن متشکل از یک باطری لیتیوم یونی است که برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفته به علاوه یک سیستم اسپرت کمک به راننده که عملکرد این خودرو را بهتر کرده است.
از تغییرات ظاهری می توان به تغییر سپرهای جلویی,قاب پنجره مشبک و خروجی های اگزوز اشاره کرد. رینگ های این خودرو ۱۷ اینچی است که در دو نوع رنگ زرد و بنفش,سفید و سیاه خلاصه می شود و ظاهری زیباتر را به نمایش می گذارد.
موتور بنزینی CR-Z یک موتور ۱٫۵ لیتری است که با قابلیت زمان بندی متغیر سوپاپ ها(سوپاپ های هیدروکی) و واحد کنترل موتور ECU باعث شده که قدرت خروجی این خودرو از ۱۲۲ اسب بخار به ۱۳۴ اسب بخار افزایش پیدا کند. گیربکس این خودرو در دو مدل شش سرعته و CVT عرضه خواهد شد.
موتور الکتریکی آن نیز بهبود یافته است و با تغییر دادن باطری هیبرید فلز نیکل به باطری لیتیوم یون قدرت خروجی آن از ۱۰ کیلو وات به ۱۵ کیلو وات افزایش پیدا کرده است. موتور الکتریکی آن با تولید ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور در ۶۶۰۰ دور بر دقیقه این خودرو را در فاصله زمانی ۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر رسانده و حداکثر سرعت خودرو را به بالای ۱۲۴ کیلومتر در ساعت می رساند- با تولید ۱۱۶ گرم CO2 در هر کیلومتر-
لازم به ذکر است که برای اولین بار در این خودرو یک سیستم با عنوان S به کار رفته است که یک سیستم فعال کننده افزایش قدرت و عملکرد خودرو در نوع هیبرید است که در این حالت دچار افزایش مصرف سوخت خواهد شد.